Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    To "wkodowanie" akumulatora mnie zaciekawiło. Na czym to dokładnie polega?
    AGM z tego co gdzieś czytałem nie powinny być instalowane pod maską właśnie z uwagi na temperaturę

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Jako ciekawostkę mogę podpowiedzieć ze w VAG mimo rekuperacji i wymagania instalowania akumulatora AGM można go zamienić na EFB ale trzeba wkodować ten rodzaj akumulatora wiec i jest opcja wyboru.

    AGM jest lepszy od EFB ale w gorącym klimacie EFB pod maska mniej degraduje się.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis

    EFB Molla też tak można? Bo po zwykłym ładowaniu napięcie spoczynkowe 12,55 V?
    Jak ma korki to można.

    Zostaw komentarz:


  • mmor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    W większości przypadków pomaga dobre przeczołganie właśnie 16 voltami poza autem i starcza na kiła sezonów - a co do wyborów pojemności to największy fizycznie o najmniejszej pojemności i z korkami. One wybaczają dużo błędów i podatne sa na dobre ładowanie.
    EFB Molla też tak można? Bo po zwykłym ładowaniu napięcie spoczynkowe 12,55 V?

    Zostaw komentarz:


  • Ozdar
    odpowiedział(a)
    Czyli skończy się pewnie na Varta Blue 60 Ah, 540 A, mimo że jest dłuższy niż ori to nie powinno być problemów z montażem.

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    ...a co do wyborów pojemności to największy fizycznie o najmniejszej pojemności i z korkami. One wybaczają dużo błędów i podatne sa na dobre ładowanie.
    << Batteries J1L Battery 280 A (60 Ah) >> a oto co pisze VIN na temat mojego aku - mam na osiedlu sklep z akumulatorami, sprzedawca radzi klientom największy gabarytami, jaki się zmieści. o możliwie największej pojemności i możliwie małym prądzie rozruchowym ... wg niego taka kombinacja jest gwarancją sukcesu (w benzynie przynajmniej).


    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Ozdar Zobacz wpis
    Strona producenta sugeruje: 60 Ah, 540 A (Bule), 63 Ah, 610 A (Silver dynamic)
    Fabrycznie montowane Varty są o wiele lepsze niż marketowe tej samej pojemności, nie bierz 1/1
    60Ah albo 63Ah będzie b.dobrym wyborem większych nie ma sensu przepłacać w benzynie

    Sam zastąpiłem w benzynie Ori Varte 44Ah na Cenrte 53Ah

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    W większości przypadków pomaga dobre przeczołganie właśnie 16 voltami poza autem i starcza na kiła sezonów - a co do wyborów pojemności to największy fizycznie o najmniejszej pojemności i z korkami. One wybaczają dużo błędów i podatne sa na dobre ładowanie.

    Zostaw komentarz:


  • Ozdar
    odpowiedział(a)
    @ spj, jestem w tej samej sytuacji co Ty
    Podczas przeglądu przed zakupowego rok temu w ASO usłyszałem, że trzeba porządnie naładować akumulator.
    W zimę pojawiały się właśnie komunikaty o akumulatorze, kilka razy ładowałem.
    Po rozruchu też było widać, że jest już ciężko.
    Teraz przy niższych temperaturach też monit się pojawia.
    Z racji tego, że żona użytkuje samochód nie chce czekać do momentu aż odmówi posłuszeństwa.

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Ozdar u mnie ten sam silnik i rocznik co u Ciebie oraz aktualnie ten sam, jeszcze oryginalny, akumulator pod maską, ale powoli rozglądam się za następcą, bo nie wiadomo kiedy ten omówi posłuszeństwa, dlatego też zainteresowany jestem tematem akumulatora, a i użycie auta mam podobne do Twojego.
    Chętnie wrzuciłbym coś większego, bo wielokrotnie widzę informację na radiu o niskim stanie naładowania akumulatora, chociaż okresowo go doładowuję i staram się nie używać odbiorników elektrycznych przy wyłączonym silniku.
    Twój odmówił już posłuszeństwa?

    Zostaw komentarz:


  • Ozdar
    odpowiedział(a)
    OIII 2013 1.4 TSI 140 KM CHPA, Ambition

    Fabrycznie Varta 51 Ah, 480 A

    I teraz pytanie:

    Wymieniając praktycznie 1:1 byłaby Varta 52 Ah (Blue 470 A, Silver dynamic 520 A).

    Strona producenta sugeruje: 60 Ah, 540 A (Bule), 63 Ah, 610 A (Silver dynamic).

    Czytając wątek zasad jest jaki się zmieści, taki zakładać. Tylko w większości tyczy się to silników diesla, które pokonuje jeszcze spore odcinki. Ja chce kupić do benzyny, która jest używana w cyklu przedszkole/zakupy. Tutaj też jest sens instalować większą pojemność?

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    morał: tylko akumulator z korkami i śmiało poza pojazdem 16V jeśli aku wykonany jest w technologii Ca (wapniowej)
    Dokładnie jest tak jak piszesz. Z moich obserwacji wynika jeszcze, że jak akumulator uzyska odpowiednią gęstość elektrolitu, to już jej tak łatwo nie traci pomimo, że w aucie jest ładowany napięciem "tylko" około 14V.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Taki przypadek: 20 godzin ładowania na 16V - jest moc i gęstość a masy czynne nadal na miejscu

    od początku:
    mam 2 aku 60Ah wiec jeden na testy przeznaczylem.

    najpierw Optimate 6 pełen cykl potem bezpośrednio pod polski prostownik z czasów octu i mięsa na kartki.

    na początku pieściłem się na 2A ale napiecie kończyło sie na 15,5 wiec od razu 5A aby utrzymać 16,1 V

    i tak 10 godzin mając z tylu głowy informacje żeby elektrolitu nie podgrzać wiec mała przerwa na schłodzenie i znowu 10h na 5 A (takie ustawienie a nie prąd skuteczny) @16V

    efekt napiecie spoczynkowe z 12,55 na 12,75
    gestosc z 1,20 średnio na 1,26(7).

    morał: tylko akumulator z korkami i śmiało poza pojazdem 16V jeśli aku wykonany jest w technologii Ca (wapniowej)


    Oczywiscie bulgotania nie było końca i trzeba pilnować temperaturę elektrolitu bo duża energię wkładamy do akumulatora. Poziom elektrolitu nie zmienił się zauważalnie.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maly745 Zobacz wpis
    Panowie mam obecnie akumulator fabryczny (7Lat będzie we wrześniu) Varta 44Ah 220A DIN 360A EN/SAE, ostatnio przybyło trochę odbiorników czy przy zmianie pomyśleć o większym i jaki polecacie?
    Wymieniałem niedawno u siebie akumulator fabryczny, wybrałem polski AutoPart seria Galaxy Gold gdyż bardzo dobrze wypadał w testach i praktycznie nie ma reklamacji tych akumulatorów. Do Twojego samochodu powinien pasować Galaxy Gold 62 Ah.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Największy, jaki się zmieści (pomierzyć miejsce).

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Panowie mam obecnie akumulator fabryczny (7Lat będzie we wrześniu) Varta 44Ah 220A DIN 360A EN/SAE, ostatnio przybyło trochę odbiorników czy przy zmianie pomyśleć o większym i jaki polecacie?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Pozatym jest wątek o ładowarkach po co tu robić śmietnik, moderator powinien tam przenieść lub skasować

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    I nie naładuje akumulatora
    Do końca na pewno nie - tak jak ładowanie alternatorem.

    ma natomiast zaletę -podpinasz wybierasz tryb i zapominasz o temacie.

    ... Niech chłopaki ze Szczecina Kulona sprowadzają szybko ... bo kusi bydlak.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    I nie naładuje akumulatora

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez A11ndrzej Zobacz wpis
    mam w samochodzie aku efb

    kto lądował(ctek mxs5) akumulator efb w samochodzie bez odłączania przewodów? Octavia 3
    co się stanie po odłączeniu i naładowaniu akumulatora poza samochodem i ponownego podłączenia
    uwagi i spostrzeżenia Dziękuje
    Ładuję bez dopinania akumulatora- Każdy program Cteka jest bezpieczny.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez A11ndrzej Zobacz wpis
    kto lądował(ctek mxs5) akumulator efb w samochodzie bez odłączania przewodów?
    Od jakichś 8 lat tak robię. Regularnie (zimą częściej). W innych autach, ale to chyba nie ma znaczenia.

    Zostaw komentarz:


  • A11ndrzej
    odpowiedział(a)
    mam w samochodzie aku efb

    kto lądował(ctek mxs5) akumulator efb w samochodzie bez odłączania przewodów? Octavia 3
    co się stanie po odłączeniu i naładowaniu akumulatora poza samochodem i ponownego podłączenia
    uwagi i spostrzeżenia Dziękuje
    Ostatnio edytowany przez A11ndrzej; 45899.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Padła mi 5,5 letnia Futura 77Ah, zwarcie na celi, druga 4,5 letnia też chyba kończy żywot, natomiast Futura z 2009 działa dalej. Ta nowsza jest o 0,4kg lżejsza (17,7kg). Chciałem kupić Amega7, ale nikt tym u mnie nie handluje, kupiłem 1szt Rombat Tundra 80Ah, zobaczymy ile wytrzyma...

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Generalnie robię tak jak aronus (ładowarką z Lidla bez odpinania klem) i jest OK.
    Zimą jedynie ( nie mam garażu), o ile zachodzi konieczność doładowania, to ze względu na ujemne temperatury wyciągam akumulator z auta.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis

    Czy ładujesz akumulator, który siedzi w samochodzie czy wyjmujesz akumulator z auta?
    Ładuję ładowarką z Lidla nie odpinając klem z akumulatora. Robiłem/robię tak wielokrotnie w dwóch autach i nigdy nie było problemu.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...